Naar inhoud

MAND.

Je mandje is helaas nog leeg...

RUILEN & RETOURNEREN

Ruilen & Retourneren

Retourneren

Over retourneren doen wij meestal niet moeilijk. Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen bedenktijd (Wet Koop op Afstand). Laat binnen die periode van 30 dagen aan ons weten dat je wilt ruilen of retourneren en zorg dat je op tijd de ongeopende, ongebruikte producten aan ons te terug stuurt. De retour zending is eigen verantwoordelijkheid en op eigen kosten. 

Retour aanmelden

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant dat de retourzending volledig intact bij ons aankomt, gebruik daarom uitsluitend onze verzenddoos voor het retourneren van je producten en bewaar je verzendbewijs van het verzendbedrijf wat je inschakelt goed.

Indien retourzendingen zoek raken bij het verzendbedrijf is het de verantwoordelijkheid van de klant om dit te regelen met dit bedrijf, en kunnen wij de artikelen helaas niet terugbetalen. Vind je het lastig om een pakket retour te sturen? Neem dan contact met ons op via info@vegan-beauty.nl, dan kunnen wij je eventueel assisteren in het aanmaken van een retourlabel. De eindverantwoordelijkheid ligt dan wel nog steeds bij de klant.

Retourzendingen worden binnen 14 dagen na ontvangst door ons in behandeling genomen. We zullen de geretourneerde producten in die tijd inspecteren en het geld naar je terugstorten via de betaalmethode waarmee je bij ons hebt afgerekend. Wij zullen de kosten van alle geretourneerde producten terugbetalen. Mocht je een product willen omruilen voor een ander product raden we je aan om het vervangende product zelf te bestellen om vergissingen te voorkomen.

Bestelling niet ontvangen

Al onze zendingen bevatten een track-en-tracenummer. Als de tracking informatie bevestigt dat het item is afgeleverd bij het opgegeven adres maar je de bestelling niet hebt ontvangen, kunnen wij contact opnemen met de vervoerder om dit probleem te onderzoeken. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten waar de tracking informatie vermeldt dat het pakket is geleverd bij jouw besteladres.   

Bestelling beschadigd ontvangen

Heb je een beschadigd product ontvangen? Meld dit dan binnen 48 uur bij ons via info@vegan-beauty.nl en maak meerdere foto's van de bestelling, waaronder:

- Van de hele buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat het verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant duidelijk zichtbaar is. Eventueel een extra detailfoto van het verzendlabel op de verpakking. De informatie op het label moet goed leesbaar zijn.  

- Van het geopende pakket, vanaf de bovenkant genomen. Hierbij moeten de inhoud en de binnenverpakking goed te zien zijn. 

- Het gehele beschadigde artikel op staat. 

- En een detailfoto van de concrete schade van het artikel. Wij zullen aan de hand van deze informatie en foto's een onderzoek starten bij PostNL. Bewaar de gehele bestelling en verpakking totdat het onderzoek is afgerond.

Uitzonderingen

Geopende en/of gebruikte producten

Alle producten die retour gestuurd worden, worden nauwkeurig beoordeeld op gebruik en eventuele beschadigingen. Alle geretourneerde producten dienen in de originele verpakking en ongebruikt/intact bij ons aangeleverd te worden (indien er een plastic hygiëne seal of seal sticker om het product zit en deze verbroken wordt, kan het product niet meer geretourneerd worden). 

Hygiëne & veiligheid is voor ons ontzettend belangrijk, daarom zijn we heel streng op het controleren of producten gebruikt zijn. Indien wij constateren dat producten toch gebruikt zijn voordat ze geretourneerd zijn aan ons, zullen wij het desbetreffende product niet vergoeden. De klant kan er dan voor kiezen om het geweigerde product op zijn of haar eigen kosten nogmaals te laten verzenden. Iedere klant vind het prettig om een gloednieuw en schoon product te ontvangen, laten we daarom samen goed voor de producten in jouw bestelling zorgen indien je nog twijfelt of de producten wel bij jou passen. 

Het is namelijk enorm zonde - en slecht voor het milieu - wanneer wij geretourneerde, nieuwe producten wegens veiligheid moeten weggooien omdat ze toch getest zijn. 

Voorwaarden Retourneren

Geeft binnen 30 dagen aan ons door wat je wilt retourneren of ruilen. Dit kan via onderstaande knop of via info@vegan-beauty.nl: 

Retour aanmelden

Stuur de te retourneren items binnen 30 dagen met het Orderformulier terug naar vegan-beauty.nl, de instructies hier voor vind je in je email nadat je je retour aan hebt aangemeld helemaal boven aan deze pagina. Retouren zonder formulier of afzender worden niet in behandeling genomen. Producten die geretourneerd worden mogen absoluut niet gebruikt zijn, tenzij vooraf anders overeengekomen. Producten met zichtbare gebruikssporen worden niet vergoed. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Zorg voor deugdelijk verpakkings- en verzendmateriaal zodat de producten Vegan Beauty onbeschadigd bereiken. Zendingen die beschadigd bij ons retourkomen worden niet vergoed of geruild.

Gratis ontvangen producten en samples dien je bij retournering van een volledige bestelling mee terug te zenden. Gratis ontvangen producten die na het retourneren van een deel van een bestelling niet meer aan de voorwaarden voor 'gratis' voldoen, dien je ook te retourneren. Bij het ontbreken van de gratis producten brengen wij de economische waarde van deze items in mindering op het terug te betalen bedrag. De kosten voor het retourneren en eventueel opnieuw verzenden van producten zijn voor eigen rekening van de klant conform de Wet Koop op Afstand. Zorg voor voldoende frankering. Onvoldoende of niet gefrankeerde zendingen en zendingen zonder afzender worden door ons geweigerd en/of niet vergoed.

Wij vergoeden de retourkosten ALLEEN in geval van een door team Vegan Beauty gemaakte fout.

Terugbetaling na retour

Binnen 14 dagen na retour ontvangst storten wij het aankoopbedrag retour op dezelfde rekening die is gebruikt voor de aankoop. Het is niet mogelijk om een ander rekeningnummer bij ons op te geven.

Bij retourzending van een volledige bestelling worden ook eventueel betaalde verzendkosten van de originele bestelling teruggestort mits binnen de wettelijke retourtermijn (30 dagen) geretourneerd.

Klachten over artikelen

Helaas is het voor ons niet mogelijk om retourzendingen te accepteren van artikelen die mogelijk een allergische reactie hebben veroorzaakt. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om op de hoogte te zijn van eventuele gevoeligheden of allergieën. Ook staan alle ingrediënten bij ons bij alle producten duidelijk vermeldt. Mocht je overgevoelig zijn voor een bepaald ingrediënt check dan altijd de ingrediëntenlijst voordat je het product aanschaft.

Voor diegenen die weten dat ze overgevoelig kunnen zijn voor nieuwe producten/ingrediënten, is het een goede tip om het product op een kleine plaats te testen (bijv. de binnenkant van de pols) en 24 uur te wachten, alvorens het volledig te gebruiken. Dit is om er zeker van te zijn dat er geen ongewenste reactie optreedt.

Mocht het product niet aan je verwachtingen voldoen dan vinden wij dat natuurlijk erg jammer om te horen. Je kunt ons dan mailen naar info@vegan-beauty.nl en dan zoeken wij graag naar een passende oplossing. Door hygiënische redenen kunnen wij in geen enkel geval de reeds geopende producten weer aannemen en een terugbetaling bieden.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.