Pakket laten bezorgen door PostNL

  • Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden en de volgende dag geleverd. Een bestelling na 16:00 uur, wordt op maandag tot en met donderdag de volgende dag verzonden. Bestellingen na vrijdag 16:00 uur worden maandag verzonden. Je ontvangt een e-mail als de bestelling is verzonden.
  • Als je niet thuis bent geeft PostNL het pakket af bij de buren, of bij een PostNL-punt in de buurt. Houd je trackinglink daarom goed in de gaten. Het pakket blijft maximaal 1 week op het PostNL-punt liggen en gaat daarna retour naar de afzender.
  • Bestellingen vanaf € 25,- verzenden wij binnen Nederland gratis. Bestellingen vanaf € 50,- verzenden wij binnen België en Duitsland gratis.
    Bij bestellingen onder de € 50,- bedragen de verzendkosten € 4,95 binnen Nederland en € 7,95 binnen België en Duitsland.
  • We verzenden doorgaans op werkdagen, met uitzondering van feestdagen.

Bestelling geplaatst

Zodra je een bestelling hebt geplaatst zul je een bevestigingsmail ontvangen op het opgegeven e-mailadres. Ook wanneer je bestelling wel is geplaatst maar nog niet is betaald, krijg je een bevestiging. Je hebt vervolgens nog 24 uur om je bestelling te betalen voordat je product weer wordt vrijgegeven in de shop.

Traceer je bestelling

Zodra jouw bestelling is verzonden ontvang je een nieuwe e-mail met jouw persoonlijke track-en-tracecode. Het kan een aantal uur duren voordat de code werkt. Ook kan je de track-en-tracecode terugvinden op je Vegan Beauty account, bij de betreffende bestelling.

Per ongeluk een foutief adres ingevuld?

Wij willen er natuurlijk voor zorgen dat je jouw bestelling zo snel mogelijk ontvangt. Zorg ervoor dat je het juiste verzendadres invoert. Als je een fout hebt gemaakt of wat wilt aanpassen, laat het ons zo snel mogelijk weten via info@vegan-beauty.nl en we wij passen het voor je aan.

Als jouw bestelling al is verwerkt of is verzonden, kunnen we het adres helaas niet meer wijzigen. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om ervoor te zorgen dat zij hun verzendadres correct invoeren. Zorg er daarom voor dat je het ingevulde adres dubbel controleert, omdat wij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor pakketten die zijn verzonden naar het verkeerde adres dat de koper heeft ingevoerd. Het enige wat we kunnen doen nadat jouw bestelling is verzonden, is wachten om te zien of het pakket terug naar ons wordt gestuurd. Nadat wij het ontvangen hebben, kunnen we het pakket naar het juiste adres verzenden. De extra kosten zijn de verantwoordelijkheid van de koper.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

  • Bestel je op maandag t/m vrijdag voor 16:00 uur? Dan wordt de bestelling dezelfde dag nog door ons verzonden. 
  • Je bestelling wordt op werkdagen meestal binnen 24 uur na verzending door PostNL bezorgd (in Nederland, België en Duitsland 24 tot +/-72 uur).
  • Bestel je op vrijdag na 16:00 uur, of op zaterdag of zondag? Dan wordt je bestelling op maandag verzonden.
  • Je kunt ook zelf een andere, latere, afleverdag kiezen. 
  • PostNL bezorgt maandag t/m zaterdag op huisadressen en PostNL afhaallocaties. Op zakelijke adressen wordt meestal alleen op weekdagen bezorgd.

Bezorging

Met PostNL heb je keuze uit diverse bezorgmogelijkheden. Thuis overdag, thuis 's avonds, op het werk, of één van de ruim 2800 PostNL afhaallocaties zoals een supermarkt, bouwmarkt of kantoorboekhandel bij jou in de buurt. Je kunt dit tijdens het bestelproces zelf aangeven. Op basis van je postcode laten we je de dichtsbijzijnde afhaallocaties zien. PostNL locaties bewaren je pakket maximaal 7 dagen. 

Bestelling niet ontvangen

Bijna al onze zendingen bevatten een track-en-tracenummer. Als de tracking informatie bevestigt dat het item is afgeleverd bij het opgegeven adres maar je de bestelling niet hebt ontvangen, kunnen wij contact opnemen met de vervoerder om dit probleem te onderzoeken. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten waar de tracking informatie vermeldt dat het pakket is geleverd bij jouw besteladres.

Bestelling beschadigd ontvangen

Heb je een beschadigd product ontvangen? Meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via info@vegan-beauty.nl en maak meerdere foto's van de bestelling, waaronder:

Van de hele buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat het verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant duidelijk zichtbaar is. Eventueel een extra detailfoto van het verzendlabel op de verpakking. De informatie op het label moet goed leesbaar zijn. Van het geopende pakket, vanaf de bovenkant genomen. Hierbij moeten de inhoud en de binnenverpakking goed te zien zijn. Het gehele beschadigde artikel op staat. En een detailfoto van de concrete schade van het artikel. 

Wij zullen aan de hand van deze informatie en foto's een onderzoek starten bij PostNL. Bewaar de gehele bestelling en verpakking totdat het onderzoek is afgerond. 

Ruilen / Retourneren

Over ruilen of retourneren doen wij meestal niet moeilijk. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd (Wet Koop op Afstand).
Laat je binnen die periode van 14 dagen aan ons weten dat je wilt ruilen of retourneren, dan heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om ongeopende, ongebruikte producten aan ons te retourneren. Via onderstaande link kan je je retourzending aanmelden: 


RETOUR AANMELDEN 

 

Uitzonderingen
Geopende en/of gebruikte producten

Alle producten die retour gestuurd worden, worden nauwkeurig beoordeeld op gebruik en eventuele beschadigingen. Mocht het geretourneerde product beschadigd zijn wat het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, als het product gebruikt is of een verzegeling is gebroken dan mogen wij waardevermindering tot 100% in rekening brengen. Hygiene producten zoals cosmetica waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.

Als je verzendkosten voor de retourzending heeft betaald,
krijg je je verzendkosten in twee gevallen terug


1. Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of anderszins niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval vergoed volgens de betaalmethode van aankoop.
2. Je herroept je order op basis van gegronde reden. Wij beschouwen de volgende redenen als gegrond:

  • Je hebt een verkeerd artikel gekregen.

  • Het artikel is kapot of beschadigd.

  • De kwaliteit van het artikel voldoet niet aan de vermelde specificaties.

Het geven van een reden voor herroeping is overigens niet verplicht.


Voorwaarden Retourneren

  • Geeft binnen 14 dagen aan ons door wat je wilt retourneren of ruilen. Dit kan telefonisch of via email - info@vegan-beauty.nl
  • Stuur de te retourneren items binnen 14 dagen met het Retourfomulier terug naar vegan-beauty.nl. Retouren zonder formulier of afzender worden niet in behandeling genomen. 
  • Producten die geretourneerd worden mogen absoluut niet gebruikt zijn, tenzij vooraf anders overeengekomen. Producten met zichtbare gebruikssporen worden niet vergoed.
  • Producten dienen in de originele en onbeschadigde verpakking geretourneerd te worden.
  • Zorg voor deugdelijk verpakkings- en verzendmateriaal zodat de producten Vegan Beauty onbeschadigd bereiken. Zendingen die beschadigd bij ons retourkomen worden niet vergoed of geruild.
  • Gratis ontvangen producten en samples dien je bij retournering van een volledige bestelling mee terug te zenden. Gratis ontvangen producten die na het retourneren van een deel van een bestelling niet meer aan de voorwaarden voor 'gratis' voldoen, dien je ook te retourneren. 
    Bij het ontbreken van de gratis producten brengen wij de economische waarde van deze items in mindering op het terug te betalen bedrag.
  • De kosten voor het retourneren en eventueel opnieuw verzenden van producten zijn voor eigen rekening van de klant conform de Wet Koop op Afstand. Zorg voor voldoende frankering. Onvoldoende of niet gefrankeerde zendingen en zendingen zonder afzender worden door ons geweigerd en/of niet vergoed. 
    Wij vergoeden de retourkosten ALLEEN in geval van een door team Vegan Beauty gemaakte fout.
 

Stuur je retourzending voldoende gefrankeerd naar ons terug, retouradres op aanvraag.


Terugbetaling na retour

  • Binnen 14 dagen na retour ontvangst verwerken we je retourzending en storten wij het aankoopbedrag retour op dezelfde rekening die is gebruikt voor de aankoop. Het is niet mogelijk om een ander rekeningnummer bij ons op te geven.
  • Bij retourzending van een volledige bestelling worden ook eventueel betaalde verzendkosten van de originele bestelling teruggestort mits binnen de wettelijke retourtermijn (14 dagen) geretourneerd.


Zie ook de Algemene Voorwaarden